Veel gestelde vragen (F.A.Q.)

Kwaliteit service

Voor een afspraak kunt u altijd binnen 2 weken terecht. Bij vragen aan onze audicien krijgt u binnen 3 werkdagen antwoord. Wilt u een afspraak maken? Mail dan naar info@onlinehoortoestel.nl

Door uw audiogram te uploaden, kunnen onze audiciens beoordelen welke hoortoestellen geschikt zijn voor uw gehoorverlies. Daarnaast stuurt onze audicien u een aanvullende vragenlijst om beter te begrijpen wat uw wensen zijn. Aanvullend kunt u zelf uw wensen en hoorklachten aan ons melden. Voordat wij uw hoortoestelbestelling in behandeling nemen kijken onze Star gecertificeerde audiciens of dit daadwerkelijk de beste keuze voor u is. 

Wanneer u een hoortoestel bestelt bij Onlinehoortoestel.nl zijn de aanpassingen van de hoortoestellen de eerste 60 dagen gratis. De hoortoestellen hebben een standaardgarantie van 2 jaar. Daarnaast zijn de filters, domes en batterijen (mits batterijtoestel) bij de prijs inbegrepen.

Het is snel, makkelijk, laagdrempelig, discreet en de hoortoestellen worden aangepast door zeer ervaren audiciens. Bovendien zijn de prijzen eerlijk en transparant. U betaalt wat u gebruikt en niets meer. Bij OnlineHoortoestel.nl levert iedere bestelling ook nog een donatie op aan Stichting Child Welfare Nepal, waardoor u ook bijdraagt aan een beter gehoor voor een slechthorend kind of volwassene in Nepal.

Nee. Na aanschaf van het hoortoestel bent u altijd welkom bij ons, maar natuurlijk mag u met uw hoortoestel naar iedere andere audicien toe om deze te laten bijstellen of onderhouden. U moet daar met een andere audicien wel afspraken over maken.

Langskomen bij een fysieke locatie is niet nodig. Tijdens de eerste (video)afspraak doen wij indien nodig een uitgebreid gehooronderzoek, stellen wij het hoortoestel volledig af op uw gehoorverlies, dit is inbegrepen in de aanschafprijs. Wilt u vaker langskomen voor een gesprek met de audicien of advies, dan kan dat. Daar berekenen wij wel kosten voor. In de prijs van het gehoorapparaat verwerken wij namelijk geen extra bezoeken, omdat wij daarmee de kosten voor iedereen laag kunnen houden. U betaalt dus alleen wat u gebruikt. Wel zo eerlijk vinden wij.

Wij verzamelen reviews via de volgende derde partijen: Trusted Shops en Trustpilot. Zie hier het reviewbeleid van Trusted Shops en hier het reviewbeleid van Trustpilot.

Wij hebben zeer ervaren audiciens in dienst. De audiciens zijn telefonisch beschikbaar voor advies. Ook de chatbox is online om direct vragen te stellen aan Star gecertificeerde en gespecialiseerde audiciens. Er is zelfs de mogelijkheid om met elkaar spreken te video chatten.

In ons hoorcentrum in Naarden en op de diverse andere locaties staan onze audiciens ook voor u klaar. Op afspraak kunnen zij u uitgebreid van advies en informatie voorzien.

Na het plaatsen van de bestelling wordt er altijd contact opgenomen om eventuele wensen te horen. Het audiogram hebben wij sowieso van je nodig. Deze kunt u uploaden tijdens de bestelling of per e-mail nasturen. Ook is het bij sommige hoortoestellen mogelijk om na ontvangst van de hoortoestellen, een hoortest op afstand te doen.

Wij hebben instructie video’s om het gebruik van hoortoestellen toe te lichten. Deze vindt u hier:
Instructievideo's

Dankzij de chatbox, telefoon en e-mailmogelijkheden is de audicien altijd dichtbij om bij vragen te helpen. Ook is het consequent dragen van een hoortoestel erg belangrijk, draagt u het af en toe, dan zult u nooit kunnen wennen aan het geluid.

Dankzij de chatbox, telefoon en e-mailmogelijkheden is de audicien altijd dichtbij om bij vragen te helpen. Zelfs video chatten behoort tot de mogelijkheden. Wij hebben ook instructie video's om het gebruik van hoortoestellen toe te lichten.

Klik hier om deze video's te bekijken.

Ja, dit doen wij. Met onze online manier van werken kunnen wij ook verzenden naar landen buiten de Europese Unie.  U moet echter wel rekenen op extra kosten die door de douane doorberekend worden aan de klant. De inklaringskosten vanuit het desbetreffende land zijn voor de klant.
De kosten betreffen:
- De administratiekosten van de douane.
- De BTW die u aan uw land moet betalen.
U heeft, zoals u op uw factuur kunt zien, nog geen BTW betaald. Dit is zo bepaald door de Europese Unie.

Oorstukjes worden op maat gemaakt aan de hand van uw oorafdrukken.
De maat speakers kunnen wij eenvoudig achterhalen door onze meettool.

Meettool speakermaat

Ja. Na ontvangst van het hoortoestel, krijgt u 60 dagen de tijd om het hoortoestel uit te proberen. Niet tevreden? Geld terug!

De audicien stuurt de hoortoestellen meestal binnen 7 dagen ingesteld op. U ontvangt een track en trace zodra het hoortoestel op de post is gegaan.

Mijn gehoor

Ja. Zonder gehoorbescherming kan er gehoorschade ontstaan. Dit kan komen doordat u hard geluid om u heen heeft. Gehoorschade kan ook optreden wanneer u langere tijd in een omgeving bent met veel geluid. Denk niet alleen aan het bezoeken van een concert, vergeet vooral niet eens te denken aan geluid op bijvoorbeeld uw werk.

U kunt een aantal dingen doen wanneer u denkt dat u gehoorverlies heeft. Wat u in ieder geval niet moet doen is, niks. Onderneem altijd actie. Wij adviseren om online een hoortest te doen.
Doe hier de online hoortest

Daarna krijgt u een eerste indicatie van de staat van het gehoor. Een professionele hoortest kunt u vervolgens bij onze audicien doen. Een hoortest kan ook bij een KNO-arts gedaan worden of bij een andere audicien. Na de professionele hoortest kunt u ervoor kiezen om een hoorapparaat kosteloos uit te proberen. Een audicien kan u helpen met het maken van een keuze voor een bepaald gehoorapparaat.

Meestal merkt u dat doordat u vindt dat mensen minder duidelijk spreken. Dit merkt u als eerste in een drukke omgeving. Soms zijn het anderen die opmerkingen maken over bijvoorbeeld het volume van de tv. Wilt u uw gehoor eens testen, doe dan onze online hoortest om een indicatie te krijgen van de staat van het gehoor.

Online hoortest

Nee, het is juist belangrijk om de oren te blijven stimuleren.

10% van de Nederlandse bevolking heeft een gehoorverlies. In de meeste gevallen komt dat door het verouderingsproces. Maar er kunnen ook andere oorzaken aan ten grondslag liggen.

Vergoeding

Of u een vergoeding krijgt en de hoogte hiervan hangt af van uw polis. Met name bij restitutie polissen is de kans op vergoeding aanwezig. In het buitenland is de kans op vergoeding groot.

Afhankelijk van de polis die u heeft, kunt u vergoeding aanvragen bij de zorgverzekeraar. Let op: ook via de Belastingdienst heeft u soms recht op teruggaaf. Klik hier om te kijken of u recht heeft op teruggaaf belasting.

Of u geld terug krijgt van de belasting voor het gehoorapparaat is afhankelijk van uw financiële situatie.

Alles over de kosten

Bij onlinehoortoestel betaald u voor het hoortoestel en één uitgebreide aanpassing door een Star gecertificeerde audicien. Mocht u meer bezoeken bij een audicien willen hebben dan betaalt u hier apart voor.

Een hoortoestel is nooit gratis. Wel kan deze in sommige gevallen volledig vergoed worden. Vergeet dan niet mee te rekenen dat u uw eigen risico moet betalen. Bovendien vergoedt een verzekeraar maar 1 keer per 5 jaar een hoortoestel. Wilt u dus nu al gebruik maken van een geavanceerd hoortoestel, maar heeft u een paar jaar geleden nog een hoortoestel vergoed gekregen? Dan heeft u sowieso geen recht op vergoeding. In dat geval biedt OnlineHoortoestel.nl uitkomst, wij bieden hoortoestellen scherp geprijsd aan.

Bovenstaande geldt alleen voor Nederlandse klanten. Woon je niet in Nederland of bent u niet in Nederland verzekerd dan is bovenstaand meestal niet van toepassing.

De eerste instelling wordt door de audicien gedaan. Tevens kunt u in de eerste 60 dagen gebruik maken van een gratis bijstelling op afstand. Voor fysieke afspraak op één van onze servicepunten betaalt u 49 euro per half uur. Voor een video-afspraak betaalt u 35 euro.

De ervaring wijst uit dat 95% van onze klanten na de eerste aanpassing niet meer terug komen omdat de instelling direct goed was.

Ja, alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Hoe kies ik een hoortoestel?

Tegenwoordig kunnen hoortoestellen met verbeterde muziekprogramma’s ervoor zorgen dat muziek natuurlijker en mooier overkomt. De functionaliteit windruisonderdrukking helpt de slechthorende tegenwoordig met het onderdrukken van ruis (bijvoorbeeld wind op de fiets) waardoor het geluid dat u wel graag hoort beter te horen is. Hoortoestellen kunnen tegenwoordig ook herkennen in wat voor hoorsituatie u zich bevindt en schakelt dan automatisch over naar een ander programma. En natuurlijk zijn er steeds meer hoorapparaten die u niet meer uit uw broekzak hoeft te halen om mobiel te bellen. De hoortoestellen zijn dan gekoppeld aan uw smart phone. Natuurlijk hebben gehoorapparaten nog veel meer innovatieve functies. Via onze keuzehulp kunnen wij u helpen het hoortoestel te kiezen met de functies die u bij dagelijks gebruik nodig hebt.

Je kunt een offerte aanvragen voor de hoortoestellen waar je meer over wilt weten. En deze met elkaar vergelijken.

Advies tool

Garantie

Jazeker, er zit standaard 2 jaar fabrieksgarantie op de hoortoestellen. U kunt 3 jaar garantie bijkopen zodat u 5 jaar garantie heeft. Wij raden altijd aan om de garantie bij te kopen van 2 tot 5 jaar. Een reparatie kost namelijk 145 euro per reparatie per hoortoestel. De garantie bijkopen bedraagt 99 euro binnen de EU en 199 euro buiten de EU, ongeacht het aantal reparaties.

Als het hoortoestel niet meer functioneert, dan vragen we eerst onze checklist te doorlopen. Hiermee zijn de meeste defecten te verhelpen. Heeft onze checklist het probleem niet verholpen, lees dan verder op deze pagina: Hoe werkt het reparatieproces?

Ja. Er zit 2 jaar standaard fabrieksgarantie op de opladers van hoortoestellen.

Ja. Er zit 1 jaar garantie op de speakers van hoortoestellen. Dit is een door de verkoper aangeboden extra garantie.

Nee. De garantie is het eerste jaar sowieso wereldwijd. Dat betekent dat u ook naar een lokale audicien kunt gaan voor een reparatie. De kosten voor het repareren moeten dan niet in rekening worden gebracht. Wel kan een audicien administratiekosten in rekening brengen.

Echter bent u onze klant en raden wij u aan altijd met ons contact op te nemen wanneer uw hoortoestel gerepareerd moeten worden. Wij lossen het probleem graag voor u op.

Hoe OnlineHoortoestel.nl anderen helpt bij elke aankoop.

Wij vinden het heel belangrijk om hoorapparaten en een goed gehoor voor iedereen toegankelijk te maken. Daarom bieden wij hoortoestellen aan voor een lagere prijs, bieden wij de mogelijkheid online te bestellen én steunen wij een stichting die slechthorende volwassenen en kinderen in Nepal helpt aan een goed gehoor.