Garanzia e riparazione
Leggete tutto sui nostri servizi di garanzia e riparazione degli apparecchi acustici. I nostri tecnici esperti sono pronti a riparare il vostro apparecchio in modo rapido ed efficiente, affinché possiate tornare a sentire in modo ottimale.
Wat houdt de garantie in bij Onlinehoortoestel.nl?
Hoortoestellen
Op alle hoortoestellen uit ons assortiment zit standaard zowel 2 jaar fabrieksgarantie als verkoopgarantie vanaf de dag van aankoop. Alle hoortoestellen hebben het eerste jaar wereldwijde garantie. Mocht u binnen de garantietermijn een defect ontdekken aan uw hoortoestel, wordt dit kosteloos gerepareerd. Bij een reparatie wordt onderzocht of dit hoort bij normaal gebruik of dat het defect komt door onoordeelkundig handelen.
Accessoires
Alle accessoires en opladers hebben een standaard fabrieksgarantie van 2 jaar. Voor de speakers van hoortoestellen geldt er een door de verkoper aangeboden garantie voor 1 jaar.
Naast de fabrieksgarantie, geldt uiteraard ook de wettelijke garantie. De wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
De fabrieksgarantie en de eventuele bijgekochte garantie doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
Garantieverlenging
U kunt de garantie van uw hoortoestel verlengen. Tijdens het bestellen van uw hoortoestellen kunt u kiezen voor extra 2 - 5 jaar lang garantie. De extra garantie kost 99 euro per hoortoestel of 199 euro per hoortoestel buiten de EU. Hierdoor bent u naast de 2 jaar standaardgarantie 3 jaar langer verzekerd tegen defecten. Zowel voor fabrieksgarantie als aankoopgarantie. Bent u vergeten om binnen de 2 jaar standaardgarantie de 2 - 5 jaar extra garantie te bestellen? Geen probleem. Klik hieronder om de garantie te verlengen voor 1 of 2 hoortoestellen.
Bescherm uw hoortoestellen voor 5 jaar
Wat geldt als garantiebewijs?
Het aankoopbewijs geldt als garantiebewijs! Dit geldt ook voor de 2 - 5 jaar lang garantieservice van Onlinehoortoestel.nl. De garantie is berekend vanaf de dag van aankoop op de factuur. De relevante factuur kunt u terugvinden in uw persoonlijke account. Log in om de factuur te bekijken.
Retourperiode van een defect hoortoestel
De retourperiode van een hoortoestel is 60 dagen. Van accessoires en onderdelen is dit 30 dagen na ontvangst. Wanneer u een defect product hebt binnen de retourperiode, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Is uw product buiten de retourperiode, lees dan onze pagina: Hoe werkt het reparatieproces?
Wat zijn de kosten van een reparatie?
De kosten van de reparatie zijn gratis als dit binnen het garantietermijn valt. Tenzij er sprake is van onoordeelkundig gebruik, dan zijn er wel kosten verbonden aan de reparatie.
Valt de reparatie van uw hoortoestel buiten het garantietermijn? Dan bedraagt de vaste prijs €145,- per toestel per reparatie (excl. verzendkosten en mogelijke inklaringskosten). Ook hierbij geldt; is het toestel door onbehoorlijk gebruik defect geraakt, dan zijn hier hogere kosten aan verbonden. Hoortoestellen kunnen tot 5 jaar na aankoop gerepareerd worden.
Hoe meld ik een defect product?
Bij onze klantenservice kun je aangeven dat je product defect is of mankementen vertoont. In het geval van een hoortoestel, kan er ook iets anders aan de hand zijn. Zo komt het vaak voor dat het filter verstopt is geraakt door oorsmeer, dat de luidspreker (speaker) defect is of dat er vocht in het hoortoestel zit. We vragen dan ook altijd om bij een defect hoortoestel eerst even onze checklist te doorlopen voordat je een defect meldt. Klik op de knop hieronder om zelf de checklist af te werken waardoor je de meest voorkomende problemen direct zelf kunt oplossen.
Is je hoortoestel na het doorlopen van deze checklist toch nog defect? Check dan onze pagina: