A A
23 Service punten
Menu

Algemene Problemen Checklist

Sinds kort hoor ik niet goed meer

Check eerst de onderstaande zaken. Hoor je dan nog steeds niet goed, neem dan contact op!

  1. 1.Het kan zijn dat er een prop (oorsmeer) in het oor zit, meestal geeft het hoortoestel dan feedback. (een piepend geluid).
  2. 2.Controleer de batterij met een batterijtester. Indien nodig, vervang het batterijtje.
  3. 3.Indien oplaadbaar hoortoestel, controleer de contactjes van de hoortoestellen en de oplader. Maak eventueel schoon met speciale alcohol doekjes. Indien u oplaadbare accu’s heeft die u zelf kunt vervangen, controleer eens met een normale batterij of het hoortoestel het nu wel doet. Zo ja, bestel nieuwe oplaadbare accu’s.
  4. 4.Controleer of het dopje verstopt zit. Door het dopje iedere avond schoon te maken met een vochtig doekje, voorkomt u verstopping. Indien nodig, vervang het dopje/dome.
  5. 5.Vervang eventueel ook het filter.
  6. 6.Controleer of het oorstukje niet verstopt zit. Indien nodig, maak het oorstukje schoon met het schoonmaaksetje. Let op dat je het slangetje en oorstukje goed droog blaast met een blaasbalgje, één druppel water kan het slangetje volledig afsluiten.
  7. 7.Controleer het slangetje op kleine scheurtjes of knikjes. Door het in- en uitdoen van het slangetje, kan het namelijk slijten. Vervang het slangetje als je knikjes hebt ontdekt.
  8. 8.Maak het slangetje schoon. Maak het los van het hoortoestel en steek het meegeleverde zwarte draadje door het slangetje. Vervang het slangetje indien nodig.
  9. 9.Bij hoortoestellen in het oor is het belangrijk om de microfoon-opening altijd schoon en open te houden voor een goede geluidskwaliteit. Je kunt hiervoor een zacht borsteltje gebruiken. Door licht over de opening(en) te strijken, verwijder je makkelijk het vuil eenvoudig van het microfoontje.

Veelvoorkomende situaties met oorstukjes

Ik heb het oorstukje schoongemaakt en nu werkt het hoortoestel niet meer

Verwijder het oorstukje van het hoortoestel en plaats het hoortoestel in de palm van uw hand. Vouw dan je hand. Als het hoortoestel fluit/piept, komt dat door het oorstukje. Het oorstukje is nog steeds verstopt. Reinig het oorstukje opnieuw om het probleem te verhelpen. Als het hoortoestel niet fluit, kan het volgende helpen:

  1. 1. Controleer de batterij met een batterijtester. Vervang indien nodig de batterij.
  2. 2. Blaas met de blazer de kanaaltjes van het oorstukje en het slangetje droog.

Ik heb mijn oorstukjes schoongemaakt en nu is mijn gehoor veel slechter

Controleer of het juiste oorstukje op het juiste hoortoestel zit, misschien zijn de rechter en linkerzijde verwisseld. Meestal staat er een merkteken op het hoortoestel. Rechts is rood, links is blauw. Vervang indien nodig de oordopjes.

Is het juiste oorstukje op het juiste hoortoestel geplaatst? Blaas vervolgens de kanaaltjes van het oorstukje en het slangetje droog met de blazer. Lost dit het probleem niet op? Neem dan contact met ons op

Mijn oorstukjes blijven niet goed aan mijn hoortoestellen zitten

De tube verliest zijn flexibiliteit en wordt hard door transpiratie en zonlicht. Hierdoor gaat de kwaliteit van het geluid achteruit. Vervang de buis dus regelmatig.

Extra reparatie verzendinformatie

  • Binnen de EU kunt u uw reparatie met elke lokale vervoerder opsturen. U hoeft dit niet verzekerd of geregistreerd te doen. We raden echter een beveiligde verzendmethode aan.
  • Voeg ALTIJD een reparatieformulier toe aan uw pakket.
  • De kosten voor het opsturen van de reparatie zijn voor eigen rekening.
  • Do you ship from outside the EU? Then send it with UPS or DHL.
  • Geef aan dat het om een ​​reparatie gaat, dus ‘Retourgoederen’ en niet ‘Commerciële goederen’. Zorg ervoor dat het pakketgewicht correct is ingevoerd. Hoortoestellen wegen bijna niets. 0,5 kg is vaak voldoende.
Veel voorkomende problemen
Mijn hoortoestel doet niks meer

Heeft u uw batterijen al vervangen? Daarnaast kan het ook zo zijn dat de filters vervangen moeten worden.

Ik krijg mijn hoortoestellen niet gekoppeld

Ontkoppel je oude hoortoestellen en verbind opnieuw met Bluetooth. Check of je de nieuwste software op je telefoon hebt ingesteld en of de app de nieuwste update heeft.

Mijn toestel laad niet meer

Bij Phonak hoortoestellen kunt u 20 seconde op de drukknop drukken. Check bij overige hoortoestellen of de contactpunten goed zijn schoongemaakt. Wanneer dit ook niet werkt, neem dan contact op met ons.

Zijn de kosten voor het opsturen van een reparatie voor eigen rekening?

Ja, de kosten voor het opsturen van de reparatie zijn voor eigen rekening.

Hoe lang duurt het om mijn hoortoestellen te repareren?

De reparatietijd van een hoortoestel varieert van 7 tot 14 werkdagen voordat een product is gerepareerd en klaar is om teruggestuurd te worden.

Worden hoortoestellen gerepareerd door de oorspronkelijke fabrikant?

Ja, wij sturen de hoortoestellen altijd naar de oorspronkelijke fabrikant voor reparatie.

Dit bekeek je eerder