Maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:30
Chat elke dag tot 22:00
Afspraken mogelijk buiten deze tijden
Vergoeding
Krijg je bij de hoortoestellen van OnlineHoortoestel.nl een vergoeding op een hoortoestel?

Onlinehoortoestel.nl heeft geen contracten met zorgverzekeraars. Soms kan je desondanks wel vergoeding krijgen. Of je een vergoeding krijgt en de hoogte hiervan hangt af van je polis. Met name bij restitutie polissen is de kans op vergoeding aanwezig.
We kunnen overigens wel vergoeding voor je proberen aan te vragen. Of dit lukt is dus afhankelijk van hoe je verzekert bent.

Kan ik zelf vergoeding regelen na aanschaf bij jullie?

Afhankelijk van de polis die u heeft kunt u vergoeding aanvragen bij uw zorgverzekeraar. Met name bij restitutie polissen is de kans op vergoeding aanwezig. Wij kunnen je daar ook bij helpen, tegen betaling. Let op: ook via de Belastingdienst heb je soms recht op teruggaaf. Klik hier om te kijken of jij recht hebt op teruggaaf belasting.

Kan ik via de belasting nog geld terug krijgen voor de aanschaf van mijn hoortoestel?

Of je geld terug krijgt van de belasting voor je gehoorapparaat is afhankelijk van jouw financiële situatie. Via onze belastingtool kan je zien of je recht hebt op teruggave van belasting.

Kosten
Hoeveel goedkoper is een hoortoestel van OnlineHoortoestel.nl in vergelijking met een audicien om de hoek?

Hoortoestellen zijn bij OnlineHoortoestel.nl tot 40% goedkoper dan bij een audicien in de winkel.

Waarom zijn hoortoestellen bij onlinehoortoestel.nl zo goedkoop?

Bij onlinehoortoestel.nl betaal je voor het hoortoestel en één uitgebreide aanpassing door een Star gecertificeerde audicien. Mocht je meer bezoeken bij een audicien willen hebben dan betaal je hier apart voor.

Zijn er kosten verbonden als ik een hoortoestel terug stuur naar OnlineHoortoestel.nl?

Wanneer je het hoortoestel inlevert of retour stuurt binnen 30 dagen wordt het volledige aankoop bedrag teruggestort. Wanneer je een op maat gemaakt product hebt laten maken dan worden de kosten van het oorstukje (€59,-) of schaaltje (€89,-) wel in rekening gebracht. De kosten van eventuele controles met een audicien worden niet gecrediteerd.

Waarom moet er meteen voor het hoortoestel betaald worden terwijl het eerst getest mag worden?

In een webshop bestel je producten. Wij leveren en passen het product binnen enkele dagen aan aan jouw gehoorverlies. Als service krijg je toch de kans van ons het product uit te proberen. Mocht je ervoor kiezen het product terug te sturen dan storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op jouw bankrekening.
Je kan er overigens ook voor kiezen om je producten te betalen als je ze afhaalt.

Hoe moet het product er uit zien als ik het terug wil sturen?

Het product dient in de originele verpakking, gereinigd, inclusief doosjes, gebruiksaanwijzing en alle toebehoren teruggestuurd te worden.

Hoe werkt het betalen bij OnlineHoortoestel.nl? Wat bedoelen jullie met modulair betalen?

Bij ons krijg je altijd één persoonlijke afstelling van jouw hoortoestel bij aanschaf van een hoortoestel. Wil je vaker langskomen om met een audicien te spreken over het hoorapparaat en hoe deze misschien aan nog meer van je wensen kan voldoen, dan betaal je per gesprek. Voor een half uur rekenen wij 49 euro. Voor een uur betaal je 95 euro. Zo betaal je alleen voor dat wat je gebruikt, wel zo eerlijk.
Overigens komen onze klanten zelden terug omdat de 1e afstelling dankzij onze ervaring en innovatieve technieken meestal direct naar tevredenheid plaatsvindt.

Bij mijn vorige audicien ben ik wel 10 keer langs geweest voordat het gehoorapparaat juist was afgesteld. Als dat bij jullie ook zo is, dan wordt het wel kostbaar. Hoe gaan jullie daar mee om?

Wanneer je verwacht meer begeleiding en uitleg nodig te hebben dan gemiddeld, dan kan het zijn dat je bij ons uiteindelijk net zoveel of meer betaalt dan bij de audicien om de hoek.
Bij ons betaal je echter maar 49 euro per half uur voor een extra consult. Aangezien onze hoortoestelprijzen tot wel 40% lager zijn dan de audicien in de winkel, blijven wij in vrijwel alle gevallen een goedkopere keuze.

Hoe kan het dat OnlineHoortoestel.nl goedkoper is?

Audiciens met een winkel hebben veel meer kosten. De grotere ketens moeten flink adverteren omdat ze een groot aantal winkels hebben. Bovendien verwerken alle audiciens meerdere bezoeken in de prijs van het hoortoestel. Wij doen dat niet. Niet iedere slechthorende hoeft diverse malen langs een audicien te gaan dus waarom zouden we die kosten al verwerken in de prijs? Je betaalt voor wat je gebruikt, wel zo eerlijk.

Meer lezen over waarom wij goedkoper zijn? Lees dan hier verder.

Bij sommige grote ketens bieden ze “gratis” hoortoestellen aan. Hoe kan OnlineHoortoestel.nl dan toch goedkoper zijn?

Een hoortoestel is nooit gratis. Wel kan deze in sommige gevallen volledig vergoed worden. Vergeet dan niet mee te rekenen dat je sowieso je eigen risico moet betalen van 385 euro. Bovendien vergoedt een verzekeraar maar 1 keer per 5 jaar een hoortoestel. Wil je dus nu al gebruik maken van een geavanceerd hoortoestel maar heb je een paar jaar geleden nog een hoortoestel vergoed gekregen? Dan heb je sowieso geen recht op vergoeding. In dat geval biedt OnlineHoortoestel.nl uitkomst, wij bieden hoortoestellen scherp geprijsd aan.

Wat kost een bezoek aan een audicien van OnlineHoortoestel.nl?

Tijdens het eerste bezoek doen wij een uitgebreid gehooronderzoek in onze meetcabine. Vervolgens stellen wij het hoortoestel volledig af op jouw gehoorverlies en krijg je een uitgebreide instructie over het hoortoestel. Dit is allemaal inbegrepen bij de aanschafprijs. Voor vervolgbezoeken betaal je 49 euro per voor een half uur en 95 euro voor een uur. Met onze zeer geavanceerde meetapparatuur en ervaren audiciens is de kans groot dat je niet veel afspraken bij ons nodig hebt. De ervaring wijst uit dat onze klanten na de eerste aanpassing vrijwel of helemaal niet meer terug komen omdat de instelling direct goed was.

Is OnlineHoortoestel.nl echt goedkoper?

Ja en om dat uit te leggen vragen we je om hier eens naar te kijken.

Kwaliteit service
Hoe snel kan ik bij een audicien van OnlineHoortoestel.nl terecht als ik een afspraak wil maken?

Binnen een paar dagen.

Hoe kan je nou weten welk hoortoestel voor wie het meest geschikt is?

Door je audiogram te uploaden en de vragen juist te beantwoorden bij de bestel hulp geven wij je een indicatie van een geschikt hoortoestel. Eventueel kan je jouw wensen en hoorklachten ook melden via de chat, ook dan kunnen we je adviseren over een geschikt hoortoestel. Voordat wij jouw hoortoestelbestelling in behandeling nemen kijken onze Star gecertificeerde audiciens of dit daadwerkelijk de beste keuze voor je is. Zelfs als bij de afspraak in ons hoorcentrum blijkt dat je niet de juiste keuze hebt gemaakt, dan kan je nog ruilen.

Wat zit er allemaal standaard bij jullie service?

Als je een hoorapparaat bestelt dan zit daar sowieso een eerste afspraak bij inbegrepen. Tijdens deze afspraak leggen we je uitgebreid uit hoe het hoortoestel werkt. Daarnaast doen we, indien nodig, een hoortest en stellen we het toestel af op jouw gehoorverlies. Om ervoor te zorgen dat je jouw hoortoestel meteen kan gebruiken, krijg je ook van ons een pakje batterijen cadeau.

Waarom moet ik via OnlineHoortoestel.nl mijn hoortoestel kopen?

Het is snel, makkelijk, laagdrempelig, discreet en wordt aangepast door zeer ervaren audiciens met de meest moderne technieken. Bovendien zijn de prijzen eerlijk, laag en transparant. Je betaalt wat je gebruikt en niets meer. Bij OnlineHoortoestel.nl levert iedere bestelling ook nog een donatie op aan Stichting Child Welfare Nepal waardoor je ook nog bijdraagt aan een beter gehoor voor een slechthorend kind of volwassene in Nepal.

Zit ik aan jullie vast als audicien?

Nee. Nadat je je hoortoestel bij ons hebt gekocht ben je altijd welkom bij ons. Maar natuurlijk mag je met je hoortoestel naar iedere andere audicien toe om deze te laten bijstellen of onderhouden. Je moet daar met een andere audicien wel afspraken over maken. Wij kunnen je daar overigens ook mee helpen want overal in Nederland werken wij samen met gespecialiseerde audiciens.

Een audicien in de winkel levert mij persoonlijke service. Ik kan daar langsgaan zo vaak als ik wil. Waarom moet ik toch online kopen bij OnlineHoortoestel.nl?

Het is snel, makkelijk, laagdrempelig, discreet en wordt aangepast door zeer ervaren audiciens met de meest moderne technieken. Bovendien zijn de prijzen eerlijk, laag en transparant. Je betaalt wat je gebruikt en niets meer. Bij OnlineHoortoestel.nl levert iedere bestelling ook nog een donatie op aan Stichting Child Welfare Nepal waardoor je ook nog bijdraagt aan een beter gehoor voor een slechthorend kind of volwassene in Nepal.

Kan ik gratis bij jullie langskomen?

Tijdens het eerste bezoek doen wij een uitgebreid gehooronderzoek in onze meetcabine, stellen wij het hoortoestel volledig af op jouw gehoorverlies en krijg je een uitgebreide instructie over het hoortoestel, dit is inbegrepen in de aanschafprijs. Wil je vaker langskomen voor een gesprek met de audicien of advies, dan kan dat. Daar berekenen we wel kosten voor. In de prijs van het gehoorapparaat verwerken wij namelijk geen extra bezoeken omdat we daarmee de kosten voor iedereen laag kunnen houden. Je betaalt dus alleen waarvoor je gebruikt. Wel zo eerlijk vinden wij.

Hoe garandeer je service?

Wij hebben zeer ervaren audiciens in dienst. De audiciens zijn telefonisch beschikbaar voor advies. Ook de chatbox is online om direct vragen te stellen aan Star gecertificeerde en gespecialiseerde audiciens. Er is zelfs de mogelijkheid om met video chatten elkaar te spreken.

In ons hoorcentrum in Naarden staan onze audiciens ook voor je klaar. Op afspraak kunnen ze je uitgebreid van advies en informatie voorzien.

Hoe kan je nou een hoortoestel goed instellen als je de slechthorende niet gezien of gesproken hebt?

Na je bestelling wordt er altijd contact opgenomen om een afspraak te maken in ons hoorcentrum in Naarden of op een servicepunt elders in het land.

Hoe voorkom je dat een hoortoestel niet in een la belandt en de slechthorende het toestel niet meer gebruikt?

Middels een goede uitleg die bij het hoortoestel geleverd wordt informeren we de slechthorende over het gebruik van het hoortoestel. We hebben ook instructie video’s om het gebruik van hoortoestellen toe te lichten. Dankzij de chatbox, telefoon en emailmogelijkheden is de audicien altijd dichtbij om bij vragen te helpen. Ook is het consequent dragen van een hoortoestel erg belangrijk, draag je het af en toe, dan zal je nooit kunnen wennen aan het geluid.

Wat gebeurt er als je niet begrijpt hoe het hoortoestel werkt?

Dankzij de chatbox, telefoon en emailmogelijkheden is de audicien altijd dichtbij om bij vragen te helpen. Zelfs video chatten behoort tot de mogelijkheden. We hebben ook instructie video’s om het gebruik van hoortoestellen toe te lichten.

Maken jullie ook maatwerk en hoelang is er garantie op de pasvorm?

Ja, maatwerk doen wij ook. Daarvoor nodigen wij je uit in ons hoorcentrum in Naarden of op een servicepunt elders in het land. De garantie op de pasvorm is 2 maanden.

Hoelang duurt het voordat maatwerk klaar is?

Maatwerk kost ongeveer 2 tot 3 weken, afhankelijk van de fabrikant.

Komen jullie ook aan huis?

Ja, wij bezoeken je ook thuis. Onze prijzen zijn laag omdat we de ook de beste hoortoestellen graag voor iedereen toegankelijk maken. In dat bedrag zit geen huisbezoek. Wil je toch dat we je thuis bezoeken dan betaal je daar per bezoek 149 euro voor.

Hoe moet ik het onderhoud van een hoortoestel laten doen? (filters vervangen, domes vervangen, slangen vervangen)

Dankzij de chatbox, telefoon en emailmogelijkheden is de audicien altijd dichtbij om bij vragen te helpen. Maar uiteraard leggen we het onderhoud van het gehoorapparaat ook aan je uit als we je ontmoeten tijdens het afstellen van het hoortoestel. We hebben ook instructie video’s om het gebruik van hoortoestellen toe te lichten, naast de gebruiksaanwijzing die je ontvangt.
Uiteraard ben je ook altijd welkom op één van onze servicepunten.

Hoe zorgen jullie dat speakers, slangen, domes, oorstukjes, schaaltjes op maat passen bij de slechthorende?

Dit wordt in het hoorcentrum gemeten.

Kan ik een hoorapparaat eerst uitproberen voordat ik het koop?

Ja. Na ontvangst van het hoortoestel, krijg je 30 dagen de tijd om het hoortoestel uit te proberen. Niet tevreden? Geld terug!

Hoe snel kan ik bij een audicien van OnlineHoortoestel.nl terecht als ik een afspraak wil maken?

Binnen een paar dagen.

Garantie
Zit er garantie op de hoortoestellen?

Jazeker, er zit standaard 2 jaar fabrieksgarantie op de hoorapparaten. Je kan 3 jaar garantie bijkopen zodat je 5 jaar garantie hebt. Wij raden altijd aan om de garantie bij te kopen tot 5 jaar. Een reparatie kost namelijk 145 euro per reparatie, de garantie bijkopen bedraagt 99 euro.

Wat als het hoortoestel kapot is, wat moet ik dan doen?

Als het hoortoestel niet meer werkt dan kan je het toestel gewoon naar ons toesturen of bij ons afleveren. Wij laten het dan repareren. Is het een reparatie binnen de garantieperiode dan is dit kosteloos. Download het reparatieformulier en stuur het samen met het toestel volledig ingevuld naar ons hoorcentrum in Naarden.

Hoe weet ik zeker dat jullie over een jaar nog bestaan en ik dus nog aanspraak kan doen op garantie?

We zijn onderdeel van een groep bedrijven waarvan deze website er één is. De overige bedrijven bestaan al ruim 20 jaar waarmee continuïteit gegarandeerd is. Bovendien is de garantie die je bij ons krijgt de fabrieksgarantie. Ook als de aanbieder de deuren zou sluiten dan kan je gewoon terecht bij de fabrikant.

Anderen helpen
Waarom steunt OnlineHoortoestel.nl Stichting Child Welfare Nepal?

Wij vinden het heel belangrijk om hoorapparaten en een goed gehoor voor iedereen toegankelijk te maken. We weten hoe belangrijk een goed gehoor namelijk is. Daarom bieden wij de hoortoestellen voor een lagere prijs aan, bieden we de mogelijkheid online te bestellen én steunen we een stichting die slechthorende volwassenen en kinderen in Nepal ook helpt aan een goed gehoor.

Mijn Gehoor
Krijg ik gehoorverlies omdat ik vaak hard geluid om mij heen heb?

Ja. Zonder gehoorbescherming kan er gehoorschade ontstaan. Dit kan komen doordat je hard geluid om je heen hebt. Gehoorschade kan ook optreden als je langere tijd in een omgeving bent met veel geluid. Denk niet alleen aan het bezoeken van een concert, vergeet vooral niet eens te denken aan geluid op bijvoorbeeld je werk.

Mijn gehoor is minder denk ik. Wat moet ik nu doen?

Je kan een aantal dingen doen als je denkt dat je gehoorverlies hebt. Wat je in ieder geval niet moet doen is, niks. Onderneem altijd actie. Wij adviseren je om online een hoortest te doen. Dan krijg je een eerste indicatie van de staat van je gehoor. Een professionele hoortest kan je vervolgens bij onze audicien in het hoorcentrum in Naarden doen (dit is kosteloos wanneer je een hoortoestel koopt). Hiervoor kan je een afspraak maken. Een hoortest kan ook bij een KNO-arts gedaan worden of bij een andere audicien. Na de professionele hoortest kan je ervoor kiezen om een hoorapparaat kosteloos uit te proberen. Een audicien kan je helpen met het maken van een keuze voor een bepaald gehoorapparaat. Onze online audicien kan je daar online ook mee helpen.

Hoe merk ik dat mijn gehoor minder is geworden?

Meestal merk je dat doordat je vindt dat mensen minder duidelijk spreken, waardoor je ze minder goed verstaat. Dit merk je als eerste in een drukke omgeving. Soms zijn het anderen die opmerkingen maken over bijvoorbeeld het volume van de tv. Wil je je gehoor eens testen, doe dan onze online hoortest om een indicatie te krijgen van de staat van je gehoor.

Worden mijn oren lui van een gehoorapparaat?

Nee, het is juist belangrijk om je oren te blijven stimuleren.

Hoe komt het dat mijn gehoor minder wordt?

10% van de Nederlandse bevolking heeft een gehoorverlies. In de meeste gevallen komt dat door het verouderingsproces. Maar er kunnen ook andere oorzaken aan ten grondslag liggen.

Keuze voor een hoorapparaat
Hoe weet ik nou wat voor mij het beste hoortoestel is?

Een audicien kan je daar goed over adviseren. Je kan ook geautomatiseerd advies van ons krijgen over welk hoorapparaat het meest geschikt voor je is. Aan de hand van allerlei vragen tonen wij je dan de gehoorapparaten die wij jou adviseren waarbij er altijd een Star gecertificeerde audicien mee kijkt. Deze kan je vervolgens bestellen en uitproberen. Niet tevreden? Geld terug!

Veel hoortoestellen lijken van alles te kunnen. Hoe weet ik nou of ze dat echt allemaal goed kunnen?

Wij denken graag met je mee. Bij ieder hoortoestel staat de beoordeling die onze audiciens geven aan het gehoorapparaat. Dit kan variëren van 1 tot 5 duimpjes. Ook bij de productkenmerken hebben onze gespecialiseerde audiciens per kenmerk aangegeven hoe zij die specifieke functie van het hoortoestel beoordelen. Dit is aangegeven met sterren.

Wat kan een hoortoestel tegenwoordig allemaal voor innovatieve dingen?

Tegenwoordig kunnen hoortoestellen met verbeterde muziekprogramma’s ervoor zorgen dat muziek natuurlijker en mooier overkomt. De functionaliteit windruisonderdrukking helpt de slechthorende tegenwoordig met het onderdrukken van ruis (bijvoorbeeld wind op de fiets) waardoor het geluid dat je wel graag hoort beter te horen is. Hoortoestellen kunnen tegenwoordig ook herkennen in wat voor hoorsituatie je je bevindt en schakelt dan automatisch over naar een ander programma. En natuurlijk zijn er steeds meer hoorapparaten die je niet meer uit je broekzak hoeft te halen om mobiel te bellen. De hoortoestellen zijn dan gekoppeld aan je smart phone. Natuurlijk hebben gehoorapparaten nog veel meer innovatieve functies. Via onze keuzehulp kunnen we je helpen het hoortoestel te kiezen met de functies die jij bij dagelijks gebruik nodig hebt.

Kan ik hoortoestellen ook met elkaar vergelijken voordat ik een keuze maak?

Ja dat kan. Als je op OnlineHoortoestel.nl links eerst een selectie maakt van gehoorapparaten die wellicht voor jou geschikt zijn, dan kan je daarna de toestellen met elkaar vergelijken door aan te vinken welke je met elkaar wilt vergelijken. Je krijgt dan de kenmerken van de verschillende producten naast elkaar te zien waardoor een vergelijk makkelijker te maken is. Blijf je het lastig vinden de juiste keuze te maken? Neem dan telefonisch of per chat contact met ons op. Goed om te weten: iedere bestelling wordt door één van onze audiciens bekeken. Wij nemen sowieso contact met je op om te controleren of wij ook denken dat je het juiste toestel gekozen hebt.

Kan ik ook een hoorapparaat bestellen dat jullie niet op de website tonen?

Als je op zoek bent naar een specifiek gehoorapparaat dat wij niet standaard in ons assortiment hebben, neem dan even contact op. Wellicht kunnen we een offerte voor je maken.

Wat gebeurt er als de audicien die naar mijn bestelling kijkt het niet eens is met mijn keuze?

Als de audicien die jouw bestelling bekijkt, denkt dat je beter een andere keuze had kunnen maken dan overleggen we met je. We bellen je sowieso om de bestelling mondeling door te nemen.