Maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:30
Chat elke dag tot 22:00
Afspraken mogelijk buiten deze tijden

Wat houdt de garantie in bij Onlinehoortoestel.nl?

Op alle hoortoestellen uit ons assortiment zit standaard 2 jaar fabrieksgarantie. Mocht je binnen de garantietermijn een defect ontdekken aan je hoortoestel, dan wordt dit kosteloos gerepareerd. Natuurlijk wordt er onderzocht of dit hoort bij normaal gebruik of dat het defect komt door onoordeelkundig handelen.

Naast de fabrieksgarantie, geldt uiteraard ook de wettelijke garantie. De wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

De fabrieksgarantie en de eventuele bijgekochte garantie doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Je kunt de garantie verlengen van je hoortoestel. Tijdens het bestellen van je gehoorapparaat kun je kiezen voor 5 jaar lang garantie. De extra garantie kost €99,- per hoortoestel. Hierdoor ben je 3 jaar langer verzekerd tegen defecten.

Wat geldt als garantiebewijs?

Het aankoopbewijs geldt als garantiebewijs! Dit geldt ook voor de 5 jaar lang garantie service van Onlinehoortoestel.nl.

Hoe meld ik een defect?

Bij onze klantenservice kun je aangeven dat je toestel defect is of mankementen vertoond. Vaak horen we dat een toestel stuk is, maar is er iets anders aan de hand. Zo komt het vaak voor dat het filter verstopt is door oorsmeer of dat de batterij leeg is. We vragen je dan ook altijd eerst even om deze pagina te bekijken voordat je een defect meldt. Op deze pagina kun je een checklist afwerken waardoor je de meest voorkomende problemen direct zelf kunt oplossen.

Is je hoortoestel na deze checks toch echt defect? Neem dan contact op met onze klantenservice. We gaan er dan voor zorgen dat je hoortoestel gerepareerd wordt. Wil je tijdens de reparatie gebruik maken van een leentoestel? Laat ons dat dan weten. Voor 49 euro kan je bij ons een hoortoestel lenen, terwijl wij jouw eigen toestel repareren.

Hoe werkt het reparatieproces?

Heb je de checklist uitgevoerd en is je hoortoestel nog steeds defect? Onderneem dan de volgende stappen;
1. Neem contact op met onze klantenservice
2. Stuur je defecte hoortoestel op
3. Onlinehoortoestel.nl gaat je hoortoestel voor je repareren
4. We sturen het hoortoestel gerepareerd naar je terug

Houd er rekening mee dat je je toestel ongeveer 2 weken na het opsturen weer terugkrijgt. Duurt het langer? Neem dan contact met ons op, dan gaan we voor je uitzoeken wanneer je je hoortoestel weer kunt verwachten.

Wat zijn de kosten van reparatie?

De kosten van de reparatie zijn gratis als dit binnen de garantietermijn valt. Tenzij er sprake is van onoordeelkundig gebruik, dan zijn er wel kosten verbonden aan de reparatie.

Daarnaast rekenen we een vaste reparatieprijs voor hoortoestellen die maximaal 5 jaar oud zijn, zie hieronder. Is jouw hoortoestel ouder? Neem dan telefonisch contact met ons op voor een offerte op maat.

Valt de reparatie van je hoortoestel buiten de garantietermijn? Dan is de vaste prijs €145,- per toestel. Ook hierbij geldt; is het toestel door onbehoorlijk gebruik onbehoorlijk defect geraakt? Dan zijn hier hogere kosten aan verbonden. Bij Onlinehoortoestel.nl kun je 3 jaar extra garantie afsluiten tegen een bedrag van €99,- de kosten zijn dus bijna gelijk aan de reparatie.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan contact op met onze klantenservice!